wpolityceTo są założenia, które podlegają prekonsultacji. To nie jest jeszcze gotowy projekt ustawy - poinformował wiceminister kultury Jarosław Sellin odnosząc się do planowanego podatku od reklam.

— Strach medialnych gigantów coraz bardziej zrozumiały. Sellin: Podatek będą płacić ci, którzy mają potężne dochody, nie małe media

— Kogo dotknie składka na reklamy? Na co zostaną przeznaczone pieniądze? Resort finansów zabrał głos ws. protestu mediów. SPRAWDŹ!

Sellin: „To nie jest jeszcze gotowy projekt ustawy”
Założenia do projektu ustawy, która się precyzyjne nazywa o dodatkowych przychodach dla Narodowego Fundusz Zdrowia, Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków i nowego funduszu dedykowanego kulturze, to są założenia, które podlegają prekonsultacji. To nie jest jeszcze gotowy projekt ustawy, precyzyjnie zapisany artykułami, do których moglibyśmy się odnosić. To są pewne rzucone pomysły— tłumaczył w sobotę na antenie radia RMF FM Jarosław Sellin.

Wiceszef resortu kultury podczas rozmowy zachęcił do konsultacji, do debaty na temat założeń tej ustawy.

Zbieramy te wszystkie opinie, zbieramy te wszystkie informacje, uwagi i z tego dopiero wyrośnie precyzyjny projekt ustawy. Zachęcamy wszystkich, również środowiska polityczne do zgłaszania uwag do propozycji ministerstwa finansów. To jest właśnie czas na konsultacje i zgłaszanie uwag co utrzymać, z czego ewentualnie zrezygnować— podkreślił.

Ministerstwo Finansów zasygnalizowało, że chciałoby, by ta ustawa została przeprocedowana i uchwalona do połowy roku. Więc mamy dużo czasu. To są prekonsulacje dotyczące założeń, idei, pomysłu. Natomiast jak już będzie napisana ustawa na podstawie tych konsultacji, czyli konkretne artykuły to podlegać będzie dalszym konsultacjom, które są normalnie występujące przy przypadku projektów rządowych. Konsultacjom społecznym, konsultacjom parlamentarnym, obróbce parlamentarnej itd. Cały proces legislacyjny dopiero przed nami— mówił.

Obecny kształt ustawy to propozycja Ministerstwa Finansów
Przekazał też, że ustawa o planowanym podatku od reklam jest propozycją ministerstwa finansów.

Ale bardzo ucieszyło nas to, że w samym ministerstwie finansów pomyślano, że jeśli te dochody z opłaty reklamowej mają iść na specjalne fundusze to pomyślano o trzech funduszach, w tym dwóch które są pod naszym zarządem - Narodowy Fundusz Ochrony Zabytków i nowy fundusz dedykowany kulturze i dziedzictwu narodowemu, ale w obszarze mediów. Także to też jest ważne, że duża część tych ewentualnych przyszłych dochodów z tej opłaty będzie wracać do mediów— powiedział.

Na pytanie czy projekt był konsultowany z koalicjantami ze Zjednoczonej Prawicy wiceminister kultury odpowiedział, że „na ogół założenia do nowych pomysłów legislacyjnych zgłaszają poszczególne ministerstwa”.

Tak samo robią to ministerstwa, które są we władaniu Zbigniewa Ziobro, czy we władaniu Jarosława Gowina. To jest zupełnie naturalne. Ministerstwo finansów zgłosiło założenia do takiego projektu i zachęca do konsultacji. Nie tylko tych, którym ta ustawa jest dedykowana, czyli mediom, ale do konsultacji politycznej— przekazał.

Z kolei na pytanie czy projekt wejdzie w życie w sytuacji, gdy sprzeciwia się jej Porozumienie stwierdził, że „tak bywało już w ramach Zjednoczonej Prawicy”.

Pewne odrębne stanowiska wstępnie były przyjmowane, a potem w trakcie docierania szczegółów poszczególnych rozwiązań czy propozycji ustawowych jednak wspólnie godziliśmy się na te rozwiązania— dodał.

onet logoNajważniejsze jest to, że po obu zwaśnionych stronach wewnątrz Porozumienia padają deklaracje, że ten spór nie zagraża w żaden sposób stabilności Zjednoczonej Prawicy - podkreślił w rozmowie w RMF FM Jarosław Sellin.

- Dobrze nam się współpracuje w ostatnich kilku latach. Myślę, że z pożytkiem dla Polski. I ufam, że tak będzie - powiedział Sellin o współpracy wewnątrz koalicji Zjednoczonej Prawicy
- Zdaje się, że mimo tego zwaśnienia wewnętrznego większość reprezentacji parlamentarnej nadal twierdzi, że Jarosław Gowin jest liderem tego środowiska - dodał Sellin
Wiceminister kultury skomentował również trudną sytuację całej branży dotkniętej pandemią COVID-19. - (...) podwoiliśmy budżet ministerstwa, żeby instytucjom kultury pomóc. I nie histeryzujmy

Wiceszef resortu kultury był w sobotę gościem Krzysztofa Ziemca w radiu RMF FM. Podczas rozmowy Jarosław Sellin został m.in. zapytany o konflikt w Porozumieniu. - Co się dzieje w Porozumieniu, nie jest dla mnie do końca jasne. Wolałbym, żeby takiej sytuacji nie było - powiedział wiceminister kultury.

- Zjednoczona Prawica to jest szeroka formacja złożona formalnie z trzech partii politycznych w tym właśnie z Porozumienia. Dobrze nam się współpracuje w ostatnich kilku latach. Myślę, że z pożytkiem dla Polski. I ufam, że tak będzie - powiedział Sellin.

Wskazał, że po obu zwaśnionych stronach wewnątrz Porozumienia padają deklaracje, że ten spór nie zagraża w żaden sposób koalicji. - Najważniejsze jest to, że padają deklaracje, że w żaden sposób ten spór wewnętrzny nie przekłada się na stabilność Zjednoczonej Prawicy - podkreślił.

Sellin o sytuacji w Porozumieniu: my nie chcemy być sędziami w tej sprawie
Sellin pytany o słowa Adama Bielana, który powiedział, że "Jarosław Gowin wpadł w furię" stwierdził, że to "są emocje". - To widać ewidentnie. My nie chcemy być sędziami w tej sprawie. Mówię o środowisku Prawa i Sprawiedliwości, bo ja należę do Prawa i Sprawiedliwości. Życzymy naszym przyjaciołom, kolegom i koleżankom z Porozumienia, żeby te sprawy wewnętrzne i ten spór jakoś wyjaśnili, żeby powrócili do współpracy - mówił.

Z kolei na pytanie, czy dla niego liderem Porozumienia jest nadal Jarosław Gowin odparł, że "o tej partii się na ogół tak mówiło Porozumienie Jarosława Gowina". - Zdaje się, że mimo tego zwaśnienia wewnętrznego większość reprezentacji parlamentarnej nadal twierdzi, że Jarosław Gowin jest liderem tego środowiska. Jeśli zbierze się Rada Koalicji, to – z tego, co wiem – Jarosław Gowin będzie zapraszany - przekazał.

- Najważniejsze jest to, że przedstawiciele wszystkich trzech partii tworzących Zjednoczoną Prawicę w parlamencie tworzymy jeden klub. Klub parlamentarny Prawa i Sprawiedliwości. I tak pozostanie - dodał.

Koronawirus: Jarosław Sellin o sytuacji instytucji kultury: nie histeryzujmy
- W pomoc dla obszaru kultury wpompowaliśmy w zeszłym roku około 6 mld zł: (...) podwoiliśmy budżet ministerstwa, żeby instytucjom kultury pomóc. I nie histeryzujmy - powiedział Jarosław Sellin, komentując trudną sytuację sektora kultury w dobie pandemii koronawirusa.

Jak podkreślił, "żadne poważne instytucje kultury nie zbankrutowały w ciągu roku, nie ma masowego bezrobocia wśród pracowników tych instytucji". - O to nam chodziło - to osiągnęliśmy - dodał.

dorzeczyJarosław Sellin odniósł się w programie "Tłit" w Wirtualnej Polsce do czarnej planszy z napisem "Tu powinien być Twój ulubiony mecz", którą TVP pokazała tuz przed orędziem marszałka Senatu.

"Tu powinien być Twój ulubiony mecz" – taki napis mogli zobaczyć widzowie TVP przed czwartkowym orędziem marszałka Senatu prof. Tomasza Grodzkiego. Przedstawiona przez TVP plansza nawiązywała swoim wyglądem do tych, które wczoraj emitowały media biorące udział w akcji protestacyjnej przeciwko planom wprowadzenia podatku od reklamy.

Do samego orędzia marszałka Senatu oraz pomysłu TVP odniósł się w programie "Tłit" w Wirtualnej Polsce wiceminister kultury Jarosław Sellin.

– Słuchałem pana Grodzkiego. Jeśli takich porównań dokonuje, to powinien pojechać do Francji, Hiszpanii, Szwecji, do Włoch, do Austrii i wyrazić tam zaniepokojenie, że jest tam jakiś pełzający autorytaryzm, że zmierza to ku stanowi wojennemu. Bo te rozwiązania, które się w Polsce proponuje, tam już są – podkreślał polityk.

"Mała złośliwość"
Z kolei planszę w TVP ocenił jako "małą złośliwość, wynikającą z tego, że dzień wcześniej mieliśmy takie plansze w innych mediach". – Zgadzam się z tezą, że można to odbierać jako złośliwość, ale też informację, bo rzeczywiście w tym czasie zaplanowana była transmisja ważnego dla kibiców meczu – powiedział Sellin.

PoznanradioTak ostatnie protesty części mediów komentuje Jarosław Sellin. Wiceminister Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu mówił dziś w Radiu Poznań, że rządowa propozycja opłaty medialnej jest bardzo podobna do planów Komisji Europejskiej.

Podkreślał także, że opłata ma obciążyć przede wszystkim gigantów cyfrowych, na co Europa czeka już od dłuższego czasu.

Jeśli chodzi o gigantów cyfrowych to proponujemy obciążenie podobne jak w innych krajach Unii Europejskiej, że trzyprocentowym podatkiem mają być objęte te firmy cyfrowe, które mają przychody w skali świata ponad 750 milionów euro, a w skali własnego kraju np. Francji czy Hiszpanii czy Austrii 25 milionów euro. I tutaj w polskiej propozycji jest podobnie, dokładnie podobnie, bo to jest zresztą propozycja, która prawdopodobnie w dyrektywie Komisji Europejskiej się znajdzie. Jeżeli tak naprawdę histeryzuje opozycja polityczna wokół tego i powinna tak naprawdę uwagę Komisji Europejskiej.

Jarosław Sellin mówił także, że projekt ustawy o dodatkowych przychodach Narodowego Funduszu Zdrowia, Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków oraz utworzeniu Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów zawiera rozwiązania progresywne - to znaczy nie uderza w małe i mniej zamożne media. Jako przykład podawał próg dla pojedynczego tytułu prasowego, który zapłaci podatek dopiero po przekroczeniu 15 milionów złotych z przychodu od działań reklamowych.

Zadeklarował także, że rząd jest otwarty na konsultacje w sprawie projektu.

 

Poniżej pełny zapis rozmowy:

Łukasz Kaźmierczak: Wczoraj w swoim orędziu Marszałek Senatu Tomasz Grodzki, który odnosząc się do protestu części mediów, mówił o tym, że czarne ekrany to jest przestroga, która może zwiastować „czarną noc rządów autorytarnych”, a następnym krokiem może być wyłączenie internetu, a nawet ograniczenie swobód obywatelskich. To są bardzo mocne słowa.

Jarosław Sellin: To są bardzo mocne słowa i kompletnie nieadekwatne do tematu, który był pretekstem do tych słów. Mówimy o ustawie o dodatkowych przychodach dla NFZ, Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków, funduszu, który ma być dedykowany kulturze i dziedzictwu narodowego. Nie wiem, co tak pana marszałka zdenerwowało, że będą większe pieniądze na walkę z covidem, na onkologię, na ochronę zabytków, kulturę i dziedzictwo narodowe. Jeśli to jest propozycja autorytaryzmu, to pan marszałek powinien natychmiast interweniować we Francji, Hiszpanii, Włoszech, Austrii, gdzie zastosowano tego typu rozwiązania.

Czy tam rzeczywiście są podobne rozwiązania, prawie jeden do jednego?

Tak, tam są podobne rozwiązane już wdrożone w życie, a nie tylko proponowane, które zawarte są w projekcie ustawy proponowanej przez nasze Ministerstwo Finansów. To znaczy, że tam jest autorytaryzm. Niech pan marszałek, tak zatroskany tym faktem, jedzie i interweniuje, że w Hiszpanii, Austrii, Włoszech, Francji jest autorytaryzm.

Obawy, które część mediów zgłasza czytamy w liście do rządu. Pan pewnie czytał ten list. Tam jest mowa o tym, że proponowana ustawa pozbawi media prywatne, działające w Polsce, 15% przychodów i wskazują, że część tych mediów działa na poziomie rentowności kilku procent. Jak dodać jedno do drugiego, to mamy bankructwo.

To też jest nieprawda. Ta propozycja ma przede wszystkim obciążyć gigantów cyfrowych. Na te rozwiązania opodatkowania gigantów cyfrowych w Europie czekamy już od dłuższego czasu. Komisja Europejska obiecała, że zaproponuje wspólną dyrektywę dla wszystkich krajów europejskich i dyskutuje o tym już od dwóch lat. Dlatego niektóre poważne kraje, takie jak wymieniłem przed chwilą, Francja, Hiszpania, Włochy, Austria, wszystko członkowie Unii, postanowiły wprowadzić własne rozwiązania narodowe. Oczywiście, jak wejdzie w życie dyrektywa europejska, to się dostosujemy do niej i będą jednolite regulacje w całej Unii Europejskiej, ale na razie ich nie ma. Druga nieprawda w tym liście, to taka, że ta propozycja obciąży małych. Właśnie ich nie obciąży. Jest propozycja tak zwanego podatku progresywnego, czyli do pewnego dochodu z reklamy, w przypadku prasy to 15 mln zł rocznie, nic nie płacisz. Dopiero jak przekroczysz dany próg, to zaczynasz płacić. Najpierw 2%, potem 6%. Zależy od progu. Krótko mówiąc, mali, nieduzi i niezbyt zamożni nie będą płacić tego podatku, tylko zamożni.

Będę się posiłkował znowu tym listem. Tam jest takie stwierdzenie, że według wyliczeń autorów tego listu, zagraniczni giganci cyfrowi zapłacą zaledwie 50-100 milionów złotych, a polskie media 800-900 milionów złotych. Może nie ci najmniejsi, ale ci średni na przykład.

To zależy co rozumiemy pod pojęciem „polskie media”. Media w Polsce funkcjonują na rynek krajowy, w języku polskim dla Polaków, ale nie wszystkie są polskimi mediami w sensie literalnym, to znaczy, że właściciele są często zagraniczni. To nieprecyzyjne pojęcie. Nie wiem skąd to wyliczenie. Jeśli chodzi o tych gigantów cyfrowych, to ministerstwo finansów proponuje, żeby 3% podatkiem objęte te firmy, które mają przychody w skali świata ponad 750 milionów euro, a w skali własnego kraju, na przykład Francji, Hiszpanii, czy Austrii, to 25 milionów euro. W polskiej propozycji jest podobnie. To jest propozycja, która prawdopodobnie znajdzie się też w propozycji Komisji Europejskiej. Jeżeli opozycja polityczna wokół tego tak histeryzuje, to powinna zwrócić uwagę Komisji Europejskiej, że ona planuje straszliwe ograniczenie wolności mediów.

Czy z Pańskiej wiedzy wynika, że to będzie podobny zapis? Ta zasada będzie zachowana?

Tak. Ostatecznie nie wiem, co będzie w dyrektywie.

Jeśli ona w ogóle powstanie, bo mocni też mogą to jeszcze przyblokować.

Z dyskusji wynikało, że to będą te progi – 750 milionów euro w skali globalnej i 25 milionów euro w skali danego kraju. Od tych progów będzie pobierany podatek. Nie przypadkowo w tych krajach, które już zaimplementowały tę opłatę, to są dokładnie te progi.

Czy to nie jest trochę tak, że konsultacje możecie sobie podarować, bo macie je już za sobą w postaci czarnych ekranów? Większość rynku medialnego powiedziała temu „nie”. To są nie tylko media opozycyjne, czy liberalne, ale na przykład Radio Wnet, ustami prezesa, Krzysztofa Skowrońskiego, mówiło, że to jest szkodliwa ustawa przez to, że może przyczynić się do degradacji kondycji finansowej mediów, a także zawodu samego dziennikarza.

To jest walka o pieniądze, a nie o wolność słowa. Oczywiście, że każdy, kto usłyszy, że ma płacić jakieś podatki, a nie schować do własnej kieszeni, to walczy o swoje. Ja to nawet rozumiem. W związku z tym wzmagają emocje, mobilizują opinię publiczną, a mediom łatwo jest to zrobić. To jest o to walka. Zapewniam Pana, bo wiem o tym, że niezależnie od tych czarnych plansz, rozmowy są. Również z tymi, którzy protestują.

Bo „business is business”, taka jest prawda. Pan myśli, że ci duzi giganci z big tech, nie wywiną się od płacenia tego podatku? Duzi mają duże możliwości optymalizacji kosztów, kreatywnej księgowości. Doskonale wiemy, jak to do tej pory działa.

To prawda, ta walka nie jest łatwa. Nawet wewnątrz Unii Europejskiej mamy raje podatkowe, takie jak Irlandia czy Holandia. Cały czas zwracamy na to uwagę i cały czas nie jest ten problem rozwiązany w skali UE. Te zabiegi nie są łatwe, ale próbować trzeba. Te podatki jakoś funkcjonują w Hiszpanii, Austrii czy we Włoszech i są z tego dochody. Moim zdaniem są skuteczne metody egzekucji.

Pierwsze prawo ekonomii , takie niepisane, mówi, że jeżeli kogoś obciąża się kosztami, to on robi wszystko, żeby tego nie zapłacić – tnie po kosztach, pewnie zmniejszenie obsady programów i tego, co jest związane z techniczną otoczką produkcji programów, a z drugiej strony być może część opłaty przerzuci na widzów, słuchaczy, czytelników. Tutaj to tak nie zadziała?

To jest taki argument, którego zawsze się używa. Możemy powiedzieć, że skoro płacą CIT i VAT, to też mogą ciąć po kosztach. Są podatki tego typu, powszechnie stosowane i są podatki branżowe i one też na całym świecie występują. Żeby była jasność, to są pre-konsultacje. Do 16 lutego jeszcze 4 dni. Projekt nie ma jeszcze ostatecznego kształtu. Żeby projekt miał ostateczny kształt, to musi wyjść z Rady Ministrów, a on nie jest jeszcze przeprowadzony przez Komitet Stały Rady Ministrów. Konsultacje będą jeszcze trwały. Zdaje się, że ministerstwo finansów chce, żeby ostatecznie ta ustawa była uchwalana w połowie roku, także mamy jeszcze dużo czasu.

Czy te procenty, które mają dotyczyć treści takich kulturowo-narodowych, nie wiem jak to określić, bo zawsze jakieś pejoratywne skojarzenia powoduje, czy te pieniądze, gdyby media prywatne zaczęły większą uwagę, te 49%, poświęcać tym treściom, to część tych środków ma szanse do nich wrócić? Jeżeli zostaną opodatkowani, to później otrzymają to z powrotem?

Po pierwsze, jest taka propozycje, żeby 35% dochodów z tej opłaty trafiało na specjalny fundusz. Te pieniądze w ogóle nie mają trafiać do budżetu, tylko na trzy fundusze. Między innymi na fundusz wspierający kulturę i dziedzictwo narodowe w mediach. Te pieniądze będą wracać do mediów, jeżeli ktoś będzie proponował ciekawe rzeczy w dziedzinie promocji polskiej kultury i dziedzictwa narodowego. Drugi punkt, o którym Pan mówi, a który znalazł się w tej propozycji, żeby podnieść próg obecności produkcji polskiej muzyki i polskiego słowa w mediach funkcjonujących w Polsce, do 49%. Zgodnie z możliwościami, które daje prawo europejskie. To jest też ważne, jeżeli chodzi o wspieranie polskich twórców. Jeżeli prawie połowa audycji artystycznych, czy muzycznych, będzie nadawana i tworzona przez polskich twórców, to oni będą mieli dochody z tantiem.

Wiem, że chyba wszyscy jesteśmy zbudowani, że jeszcze polska kultura nie zginęła, patrząc na frekwencję jaka jest w polskich muzeach i galeriach po otwarciu i poluzowaniu obostrzeń. To jest chyba takie hasło: „Jeszcze polska kultura nie zginęła”.

Zwróćmy uwagę, że dzięki naszej pomocy z ubiegłego roku nie było żadnych zamknięć instytucji kultury. Żadna instytucja kultury nie przestała istnieć. Nie było masowego bezrobocia wśród pracowników instytucji kultury. Pomagaliśmy bardzo poważnymi pieniędzmi w 2020 roku i w 2021 też mamy zamiar to robić do końca pandemii. Instytucje przetrwały mimo wielotygodniowego zamknięcia. Kiedy się otwierają, to frekwencja jest imponująca. Nigdy nie miałem wątpliwości, że ten głód wśród Polaków jest. 60 milionów Polaków poszło w 2019 roku do kina, 40 milionów poszło do muzeów, to są imponujące liczby. Nie dziwi mnie, że ta tęsknota jest.

Skoro o muzeach mowa, to zapytam o nową siedzibę Muzeum Powstania Wielkopolskiego. Minister Piotr Gliński w zeszłym roku publicznie zadeklarował, że chce, żeby polski rząd dołożył się do budowy nowej siedziby. Czy ta deklaracja jest aktualna?

Muzeum Powstania Wielkopolskiego jest oddziałem Wielkopolskiego Muzeum Niepodległości, czyli instytucji należącej do prezydenta miasta. Rzeczywiście taka deklaracja padła i chcemy wesprzeć budowę nowej siedziby pod Wzgórzem św. Wojciecha Muzeum Powstania Wielkopolskiego. Na razie dźwiga to samo miasto, jako właściciel. Zdaje się, że w tym roku mają być przeprowadzone ostatnie przetargi, żeby budowa mogła się zacząć. Cały czas czekamy na propozycję ze strony miasta.

A macie kontakt?

Tak, tutaj nie ma żadnego problemu. Cały czas czekamy na propozycję jak widzą tę współpracę i jak widzą możliwość partycypowania. Uważamy, że z punktu widzenia polskiej polityki historycznej, to jest bardzo ważna placówka. Jedno z dwóch zwycięskich powstań, których nie mieliśmy wiele w czasie naszej historii. To też bardzo ważne powstanie dla odradzającej się II Rzeczpospolitej i dla całej Wielkopolski.

Padały jakieś konkretne sumy albo procenty?

Tutaj jest wiedza po stronie miasta. Cały czas tej informacji nie mamy, ale bardzo chętnie usiądziemy i o zasadach współpracy porozmawiamy, jak już to będzie doprecyzowane.

Teatr Muzyczny też czeka na wsparcie. Też mówi się o tym, że miałby otrzymać jakieś środki na budowę siedziby. My z tymi siedzibami wyglądamy trochę słabo. Czy w tej kwestii coś się dzieje?

Mamy w ministerstwie bardzo rozbudowane programy grantowe i jeżeli jakaś instytucja ma plan rozbudowy swojej infrastruktury, to może do takich programów sięgnąć.

I nie patrzycie na to, że w Poznaniu rządzi Jacek Jaśkowiak, wyraźnie opozycyjny wobec rządu.

Nie. Patrzymy na to, że do instytucji kultury przychodzą poznaniacy, Wielkopolanie, Polacy i nikt nie sprawdza ich poglądów politycznych, kiedy kupują bilet, albo wchodzą takich instytucji.

Tym bardziej, że obie placówki są naprawdę bardzo potrzebne i oczekiwane w Wielkopolsce. Chyba nie tylko Powstanie Wielkopolskie godne jest nowej, dobrej siedziby.

Jak najbardziej, w pełni się z tym zgadzamy.

wppl- Frontmanami tej całej akcji, moim zdaniem przestrzelonej i nieprawdziwej, jeśli chodzi o główne tezy, które były tam wygłaszane, były takie media jak TVN, "Gazeta Wyborcza", "Newsweek", TOK FM, które prawicy od lat nie lubią, niezbyt rzetelnie informują o tym, co naprawdę robimy - mówił wiceminister kultury Jarosław Sellin (PiS) w programie "Tłit" o proteście mediów. - To jest walka o pieniądze. Nikt, kto usłyszy, że ma pozbyć się części własnych dochodów, podzielić się z nimi solidarnościowo z innymi dla ważnych innych celów, nie jest szczęśliwy z powodu takich propozycji. On chce mieć te pieniądze we własnej kieszeni - ja to rozumiem. Natomiast nie rozumiem tez, które mówią, że to jakiś atak na wolność słowa - kontynuował Sellin. Doszło do ostrej wymiany zdań z prowadzącym program Michałem Wróblewskim.

Zobacz nagranie programu

Czarna plansza w TVP przed orędziem Tomasza Grodzkiego. Jarosław Sellin: mała złośliwość
TVP, przed puszczeniem na antenie orędzia Tomasza Grodzkiego, pokazała czarną planszę z napisem "Tu powinien być twój ulubiony mecz". Marszałek Senatu porównał sytuację w Polsce, w kontekście protestu mediów, do stanu wojennego. Co na to wiceminister kultury Jarosław Sellin (PiS)? - Słuchałem pana Grodzkiego. Jeśli takich porównań dokonuje, to powinien pojechać do Francji, Hiszpanii, Szwecji, do Włoch, do Austrii i wyrazić tam zaniepokojenie, że jest tam jakiś pełzający autorytaryzm, że zmierza to ku stanowi wojennemu. Bo te rozwiązania, które się w Polsce proponuje, tam już są - przekonywał w programie "Tłit". Odnosząc się do czarnej planszy w TVP, stwierdził, że "można chyba rzeczywiście ocenić to jako małą złośliwość, ale wynikającą z tego, że dzień wcześniej mieliśmy takie plansze w innych mediach". - Zgadzam się z tezą, że można to odbierać jako złośliwość, ale też informację, bo rzeczywiście w tym czasie zaplanowana była transmisja ważnego dla kibiców meczu - powiedział Sellin.

©2005 - 2021 Jarosław Sellin. All Rights Reserved. Designed By JoomShaper

Search